Четвер, 21.11.2019, 23:49
Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 імені Святителя Іоасафа ...
Головна | Різне сприймання світу | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
МОН
ПедПРЕСА
Гаряча лінія
ЗНО
Місцезнаходження
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завтра новий день,

 і Ви повинні зробити все, щоб він був спокійним, гарним і радісним.

Як по-різному ми сприймаємо цей світ

 

 -Мені подобається спостерігати за тим, як морські хвилі набирають силу, несуться до берега і розбиваються об каміння, - сказав Візуал.

 - Мені подобається чути могутній шум моря, часом він затихає, а часом я навіть не чую вас, - відповів Аудіал.

 - Мені подобається вдихати запах моря, мені подобається, як невгамовний вітер куйовдить моє волосся, мені подобається відчувати смак солі на губах, - поділився враженнями Кінестетик.

 Так по-різному три людини сприймають море. Так по-різному візуали, аудіали і кінестетики пізнають навколишній світ. Візуал - за допомогою зору, Аудіал - через слух, а кінестетик живе почуттями та рухами.  

 

Давайте поговоримо про тих, чиє життя - це відчуття, про кінестетика.

 Коли дитина тільки з'явилася на світ, у нього слабко розвинені органи зору і слуху. Тому всі малюки з самого початку кінестетики. Для них важливо дотик мами, для них важливо і самим доторкатися до всього, все пробувати на смак. У міру дорослішання дитини ми ставимо перед ним ряд заборон: "Не валяйся на землі - забруднишся, не чіпай кішку - подряпає, не берись за кухоль - гаряче". У зв'язку з цим він переходить на інші форми сприйняття світу.

 Визначити, до якого типу більшою мірою відноситься ваша дитина, досить просто. Потрібно попросити його розповісти, як пройшов його день. У цьому випадку кінестетики будуть використовувати багато слів, що позначають якісні характеристики предмета (теплий, м'який, приємний та ін), а також дієслова (бігати, ходити, котити, розмахувати та ін.) Справа в тому, що кінестетики живуть емоціями, почуттями і рухом. Тому спілкуватися з дитиною - кінестетиком слід використовуючи жести і дотик, досить повільно переварюючи інформацію. Навіть сваривши малюка за витівки, недостатньо буде погрозити пальцем або ж виявити невдоволення лише словами - необхідно доторкнутися до нього, покласти руку на плече, поплескати по ньому.

 Досить складно кінестетикам в школі. Такій дитині важко концентрувати свою увагу, його може відвернути що завгодно. Кінестетик пам'ятає загальне враження, то є конкретні знання засвоїти йому набагато складніше. Крім того, з віком людей з таким способом сприйняття стає менше, тому вчителі рідко бувають кінестетиків, а значить, і навчають дітей так, як самі звикли отримувати інформацію: через сигнальні таблиці, схеми або кілька разів промовляючи важливе.

 Дитина з працею буде запам'ятовувати побачене або почуте, якщо це не буде асоціюватися у нього з якимись відчуттями або діями. Наприклад, удари в долоні в ритм вірша при його заучуванні. Удома, коли ваша дитина робить завдання, не забороняйте йому перериватися і рухатися - сидіти весь час над однією справою, для нього нестерпно важко. Обов'язково потрібно давати йому можливість рухатися. Нехай допоможе вам у прибиранні по будинку або просто зробить фізичні вправи.

 Кінестетики важко переносять стрес і дискомфортні ситуації, вони в усі ці переживання занурюються. Тому слід якомога більше говорити з дитиною про те, що він відчуває, що його турбує.

 Як же багато складнощів виникає у людей-кінестетиків! Але є у них один величезний плюс, який перекриває всі мінуси. Ці люди відкриті світу, їм все цікаво, вони з довірою ставляться до оточуючих, натомість отримуючи масу позитивних емоцій! А з усіма проблемами можна впоратися.

 Крім того, важливо розуміти, що якщо у вашого малюка переважає один із способів сприйняття, то інші органи чуття у нього все одно працюють. Щоб дитина ще активніше користувався ними - розвивайте їх. Чим більше каналів для сприйняття інформації відкрито, тим ефективніше йде процес навчання.

 

Особливості поведінки учнів з різними типами сприймання в    навчальному закладі

     У батьків та вчителів є багато можливостей поспостерігати за різними типами учнів та як вони себе поводять за буденними справами. Наприклад, подивитися хто як записує домашнє завдання. Припустимо, воно записане на дошці:

Візуали: поспішно відкриє щоденник і запише, вірніше, перепише з дошки те, що задано додому. Він надає перевагу, щоб потрібна інформація була у нього, ніж питати її в інших. Він легко сприймає її записаною саме на дошці.

Аудіал: якщо захоче записати домашнє завдання в школі, то, скоріше за все, перепитає її у сусіда по парті. З слуху запише цю інформацію собі в щоденник. Дома може перетелефонувати  однокласникам і запитати, що задали чи попросить, щоб це зробили його батьки.

Кінестетики: частіше за все довго риються у себе у портфелі, дістають звідти підручники, знаходять потрібні сторінки і прямо в підручнику обведуть номери потрібних вправ.

Пошук
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Погода
Погода
Друзі сайту