П`ятниця, 22.11.2019, 01:26
Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 імені Святителя Іоасафа ...
Головна | Першокласникам | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
МОН
ПедПРЕСА
Гаряча лінія
ЗНО
Місцезнаходження
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ФОРМУВАННЯ

ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ

 ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ

/для батьків майбутніх першокласників/

 

«Роки чудес» - називають дослідники перші 5 років життя дитини. Закладені в цей час емоційне ставлення до життя, до людей, наявність або відсутність стимулів до розумового розвитку визначають подальшу поведінку та спосіб мислення дитини.

Саме в дошкільному дитинстві відбувається інтенсивний розвиток усіх пізнавальних психічних процесів, які в майбутньому визначають готовність дитини до школи, і найбільша роль у цей період в розвитку дитини належить батькам. Саме вони мають забезпечити своєму малюку найбільш сприятливі умови для розвитку і серйозно «працювати» в цьому напрямку, якомога частіше спілкуючись з дитиною.

Часто батьки, а іноді і вчителі, вважають основними показниками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів, пісень. Однак дослідники показують, що це не визначальний фактор впливу на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання.

Важливим аспектом є ПСИХОЛОГІЧНА готовність до школи – рівень психічного розвитку дитини, який створює умови для успішного опанування навчальної діяльності.

Складовими психологічної готовності є:

  • мотиваційний компонент,
  • інтелектуальний,
  • вольовий,
  •  емоційний,
  •  особистісний.

 

МОТИВАЦІЙНИЙ – відображає бажання чи небажання дитини навчатися. Він дуже важливий, бо від нього залежить входження дитини в нову діяльність, яка потребуватиме обов’язковості, розумового напруження, подолання труднощів…

Мотиви учіння (пізнавальні і соціальні) складають внутрішню позицію школяра, яка є одним з показників психологічної готовності до навчання.

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ – передбачає:

  • обізнаність дитини про навколишній світ: живу й неживу природу, деякі соціальні явища.
  • Рівень розвитку пізнавальної сфери (довільна концентрація уваги, аналітичне мислення, логічне запам`ятовування).

 

ВОЛЬОВИЙ – в умінні керувати своєю поведінкою, в довільності пізнавальних процесів. Адже навчання в школі потребує довільного (спрямованого, контрольованого) сприймання, вміння довільно виконувати дії, робити не тільки те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити розпочату справу до кінця.

 

ЕМОЦІЙНИЙ – виявляється в тому, що дитина іде до школи із задоволенням, із радістю, з довірою.

Важливим моментом емоційної готовності є переживання, пов’язані із самою навчальною діяльністю та її першими результатами.

ОСОБИСТІСНИЙ КОМПОНЕНТ включає:

  • Самооцінку 6-річної дитини, яка визначає характер ставлення до різних видів діяльності, впливає на взаємини з однолітками, вчителями. Розвивається установка на визнання іншими, це є прагнення отримувати похвалу.
  • Рівень домагань. На основі самооцінки складається і рівень домагань, який, на погляд дитини, їй під силу.
  • Навички спілкування: сформованість ставлення до вчителя як до дорослого; розвиток необхідних форм спілкування з однолітками.
  • Сформованість уявлень дитини щодо певної статі і володіння формами поведінки.

Як правило, всі компоненти психологічної готовності до школи формуються без будь-яких надмірних зусиль. Це відбувається, якщо малюк багато грається, як у сюжетно-рольові ігри, так і в ігри за правилами, малює, ліпить, складає кубики, працює з конструктором, звичайно слухає казки, оповідання, повісті. Читання має стати невід’ємною частиною щоденного життя дитини. Лише зростаючи в атмосфері любові, ігор, читання, цікавості до оточення, дитина сама до 6 років намагається навчитися читати, рахувати, в чому мають допомогти близькі. Все це відбувається природно.

Психологічна готовність до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяреві.

Що ж можна і потрібно робити,  щоб 1 вересня не позначилося вкрай негативно на дитині, а навчання в школі не стало тягарем як для дитини, так і для батьків?

 

Пошук
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Погода
Погода
Друзі сайту