Неділя, 19.11.2017, 02:23
Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 імені Святителя Іоасафа ...
Головна | Для вчителів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рекомендації вчителям

щодо стимулювання

творчої активності учнів на уроці

 

 

  • Допомагайте учням діяти незалежно, не давайте прямих інструкцій щодо того, чим вони мають займатися

· Не робіть швидких припущень, на основі детального спостереження та оцінки, визначайте сильні та слабкі сторони учнів

· Не покладайтеся на те, що учні вже мають певні базові знання, навички

· Не стримуйте ініціативи учнів і не робіть за них те, що вони можуть зробити, що можуть навчитися робити самостійно

· Не поспішайте з винесенням вироку

· Навчіть учнів досліджувати між предметні зв’язки

· Розвивайте в учнів навички самостійного вирішення проблем, дослідження та аналізу ситуації

· Використовуйте складні ситуації, які виникають у дітей у школі чи вдома, для застосування набутих навичок у вирішенні проблем

· Підходьте до всього творчо

· Допомагайте дітям навчитися керувати процесом засвоєння знань

· Не погоджуйтеся з відповіддю учня, якщо учень просто констатує факти, вимагайте доказів

· Ніколи не розв’язуйте дискусію учнів найлегшим способом, тобто повідомивши їм правильну відповідь чи правильний спосіб розв’язання

· Уважно вислуховуйте своїх учнів, ловіть кожен вислів чи думку, щоб не пропустити можливість розкрити для них щось нове

· Постійно пам’ятайте: навчання має спиратися на інтереси, мотиви, бажання учнів

· Прищеплюйте учням смак до нестандартних розв’язань

· Ніколи не кажіть учням, що у вас немає часу обговорити їхні «безглузді» ідеї

· Не скупіться на добре слово, доброзичливу усмішку, дружнє заохочення

· Пам’ятайте, що в процесі навчання не може бути постійної методики чи усталеної програми

  • Повторюйте ці поради постійно, доки вони не стануть частинкою вас самих

 

 

 

 

 

Рекомендації психолога вчителям,

щодо роботи з учнями-олімпіадниками

 

 

Враховуйте стиль роботи учнів з різними типами темпераменту.

1. Динаміка «долучення» до роботи й ступінь стомлювання.

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики) мала схильність до стомлення й менше часу, необхідного для відпочинку: підготовка до уроку за один присід. Воліють займатися не в абсолютній тиші, а разом з товаришами. Поступове доручення до роботи, наявність «розгойдування» на початку заняття, підготовка уроків у послідовності від легших до більш важких.

У «слабких» (меланхоліки) порівняно більша стомлюваність і необхідність спеціального відпочинку після шкільних занять, а також часті перерви під час підготовки уроків. Потреба в повній тиші й самоті для занять. «Долучення» до роботи без помітного «розгойдування», послідовність виконання завдань від важких до легких.

2. Обсяг розумової роботи.

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики) підготовчі, виконавчі, контрольні дії більш-менш «злиті», звідси – менша тривалість доступних спостережень,  підготовчих і контрольних дій. Виправлення, додавання роблять переважно під час роботи. Можуть (у тривалому проміжку часу) пам’ятати паралельно про велику кількість завдань, доручень без спеціального планування їхнього виконання й розподілу в часі. Конспективність письмової мови (стислість). Переважання усного мовлення над письмовим викладом своїх думок.

У «слабких» (меланхоліки) більша тривалість підготовчих, виконавчих і контрольних дій. Більшість виправлень і доповнень вносять під час перевірки. Воліють братися за нову роботу, лише повністю завершивши попередню; виконання завдань, отриманих на тривалий час, заздалегідь планується, складаються плани занять на день, тиждень. Переважання в письмовій мові складних конструкцій, письмової мови над усною.

3. Ступінь нервового напруження.

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики), у ситуації напруження спостерігається деяке розширення обсягу розумової діяльності, через що, орієнтовні й контрольні дії ще більше зливаються з виконавськими. Скорочення загального часу виконання завдань. При виконанні контрольних (олімпіадних) робіт нервове напруження поліпшує тонус розумової діяльності. Виявляють більшу концентрацію уваги при виконанні завдань, що підлягають оцінці вчителя, ніж при виконанні не оцінюваних завдань.

У «слабких» (меланхоліки) звуження обсягу розумової діяльності під впливом напруження й ще більше розмежування орієнтовних, виконавчих, контрольних дій. Загальна тривалість виконання завдань збільшується. При виконанні контрольних (олімпіадних) робіт нервове напруження веде до надмірного порушення, що межує з гальмуванням. Погіршується розподіл при виконанні завдань, що підлягають оцінці педагога, тобто зниження результатів при виконанні завдань. Швидше настає фаза перевантаження.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook